onsdag 5. mai 2010

Slik som ungdommen likar...

... håper jeg ihvertfall :-)
Jeg laget dette kortet til min eldste niese som akkurat fyllte 16 år. Og siden hun liker best mørke farger, både i klær, hårfarge og sminke, så prøvde jeg å lage kortet i samme stil. Stempelet er fra Gorjuss, og er en stor favoritt for tiden. Her har jeg stemplet og embosset på transparent. Og det viste seg å være en stor utfordring..... det hele blir så statisk, så det fester seg embossingpulver over det hele. Fikk kostet vekk det verste, og resten ga bare en ekstra "grunge"-look til det hele. Passet på å ikke ha varmepistolen så nærme at transparenten smeltet ;-)
Så dryppet jeg alkoholblekk i de forskjellige feltene, og dro det utover med pensel. Da får man en stilig glassmalerieffekt. Klippet ut jenta og limte henne på hvit kartong. Mønsterarkene er fra 7Gypsies og Paper Pizzazz. Jeg herpet kantene og sydde med symaskin. Murveggen er klippet ut av en transparent fra Hambly. Chipboardsirkel og stjerner er fra Teresa Collins. Brukte også noen biter bånd jeg hadde liggende. Minialfabetet er fra Adornit, og blingswirl fra Prima. Til slutt tok jeg noen klatter Crackle Paint Rock Candy rundtomkring.
Storkoste meg med å lage dette kortet, siden jeg sikkert liker denne stilen minst like godt som min niese.....

5 kommentarer:

Randi Elisabeth sa...

Det ble rett og slett DRITSTILIG altså, akkurat sånn som ungdommen lika ja:) Fantastiske detaljer;)

Detema sa...

Utroligt kult! Du rule... :-)

Elisabeth sa...

Kjempetøft kort, og det med embossing og alkoholblekk på transparent var nytt for meg, gleder meg til å prøve :-)

Du har en utrolig inspirende blogg :-)

Nora sa...

WOW!!! Love the paper and super ribbon ;)
Big hugs,
Nora

Line sa...

Kul måte å bruke alkoholblekk, må prøve.