lørdag 29. september 2012

Pensjonistkort

Jeg fikk i oppdrag å lage et kort til en kollega som gikk av med pensjon.
Og med litt kort tidsfrist, så fant jeg inspirasjon vha et Grandpa-kort" hos Jillibean Soup
Mønsterarket er Craftsman Collection fra Prima.
Tenkte kortet måtte representere yrkeslivet til mottaker, så jeg laget "gratingen" med aluminiumstape limt på kartong. Så brukte jeg en embossingfolder fra Tim Holtz for å få det rette mønsteret. Og etter et lag med svart maling som ble tørket av igjen, kom mønsteret enda bedre fram.
Stemplet også litt med mine nye favorittstempler fra Sodalicious.
Stjerner fra Camelia, fargelagt med Distress Stain, og tannhjul fra Tim Holtz. Og som vanlig litt skvetting med Glimmer Glam til slutt.
Slet litt med hvilken tekst jeg skulle ha på kortet. Og når jeg spurte min bedre halvdel om råd, så var "aldri mer timelister" det første han tenkte på med ordet pensjonist :-)

Og så må jeg takke alle som var innom Hobbybruktmarkedet i Sandnes i dag. Fikk solgt unna en del, og er veldig fornøyd. Håper kundene også er det...... Man kunne ihvertfall få utrolig mye flott til like utrolige priser.
Så nå er scrapperommet i fullstendig kaos, så jeg håper husmorgenet kicker inn snarest...
Ha en fortsatt fin helg!

7 kommentarer:

Sivic sa...

Tøft pensjonistkort!!
Ha en fin søndag :)

inger synnøve sa...

kjempeflott kort :)

Pauline sa...

Knallstilige kort, både dette til pensjonisten og det kuule i forrige innlegg!!
Ha en fortsatt kreativ og fin høst, jeg trenger også en "hvit tornado" inne på scrapperommet etter bruktmarkedet... ;-)

Klem! :-)

Randi Elisabeth sa...

Dette var rett og slett råstilig Solfrid. Bare digger alle de ultrakule og kreative detaljene, må virkelig studeres ;) Er det et stempel det med "vinklene", hvor kommer det fra? Må si din bedre halvdel hadde full klaff med teksten ;)

Jonna sa...

Takk for fine kommentarer. Randi - stemplene er fra Sodalicious (polsk firma). Sjekk de ut, mye lekkert som burde passe deg :-)

Elisabeth sa...

Råstilig kort, Solfrid! Du er bare fantastisk dyktig! Flink mann du har og ;)

Kjekt å treffe deg og søs på lørdag! Håper vi kan scrappe sammen snart

Klem fra meg

Anne-Eddie sa...

Kjempestilig kort!!
Fant deg hos Elisabeth, hun hadde liftet kortet ditt!
Lagt deg til i blogglisten min, så jeg får kikke innom når du har noe nytt! Klem fra Anne-Eddie :)