søndag 2. februar 2014

Du er unik

Her er en LO jeg laget til DT Camelia, med de lekre arkene fra Pion Design.
Likte veldig godt arket med rammen (Flower Frames - Rosa), men ville også gjerne bruke det som bakgrunn. Så løsningen var å bruke to like ark, og skjære den ene rammen ut med skalpell/saks. Den er etterpå limt oppå bildet, med 3d-puter.
Brukte en Marta Stewart puncher rundt kanten på det lyseste arket, og sydde de to arkene sammen.
Rev opp strimler av flere forskjellige ark (Pion og Fabscraps), og limte dem på bakgrunnen. Sammen med litt washi tape, mesh, kakeserviett, osteklede og blonder. Så sydde jeg noen sømmer tvers over det hele, og lot trådendene være løse.
Så smurte jeg Gesso over det hele med et gammelt kredittkort. Og litt Gel Medium her og der. Lot det hele tørke over natten, før jeg stemplet med bakgrunnstempler.
Hadde noen tags fra en annen Pion-serie (Alma's Sewing Room), og det passet bra i fargen, så de tok jeg bak bildet.
Klippet ut noen insekter fra mønsterarkene.
Vanlige roser, snurreroser (kombinasjon av kjøpte og hjemmelagte), bling og en glidelås fra Ingvilds Junkyard Findings ble plasser rundt rammen.
Til slutt litt gesso her og der, for å binde sammen fargene, og litt hvit Crackle Paint.
Bildet av min datter er et skolebilde fra 4. klasse. Synes det passet perfekt til denne type LO.
Og selv om hun vanligvis haaaaaater rosa, så var hun veldig fornøyd med resultatet til slutt. Og så er det ekstra stas at LO'en henger hos Camelia.
Og alt jeg har brukt kan selvfølgelig kjøpes der :-)

3 kommentarer:

Irene sa...

Nydelig LO.♥ Fint bilde og mange lekre detaljer.

Elisabeth sa...

Du er også unik!

Nydelig og inspirerende og litt uvanlig råsa å feminint til å være deg :)

Snakkes på lørdag

Klem fra meg

Anne-Eddie sa...

Vakkert...! Nydelig bilde og superfine detaljer! Klem fra Anne-Eddie ;)