mandag 23. mars 2015

BFF - laget egen bakgrunn

Scrappelyst-bloggen har en utfordring nå, om å lage sin egen bakgrunn.
Og siden dette er noe jeg har fått litt dilla på for tiden, så måtte jeg jo bare hive meg med.
Bakgrunnsarket er fra Poppydesign, og så har jeg gått litt amok med diverse medier. Først litt maskeringstape, mesh og gesso. Nå gessoen hadde tørket helt, så stemplet jeg med Versamark og brukte klart embossingpulver. Deretter sprayet jeg med glimmermist i turkis og grønt.
Embossingen gir en resisteffekt. Og så stemplet jeg med det samme stemplet og vanlig ink. Skriblet sirkler med blyant rundt der jeg ville ha bildet.
Flere lag med mønsterark og en doilie bak bildet. Og wire fra Prima, som jeg formet til en sirkel.
Malte litt med samme glimmermist rundt bildet. Og litt skvetting med rosa og svart til slutt.
Denne LO'en er sterkt inspirert av teknikkene vi lærte på kurs med Riikka Kovasin. Alltid kjekt å komme hjem med masse inspirasjon, og så teste dem ut hjemme i fred og ro :-)

4 kommentarer:

Frk. Bogstad sa...

Flott LO med ultrastilig bakgrunn :D

anne jorunn sa...

Råstilig!! Du får klin og klæsj til å se så enkelt ut! :-)
Ha en strålende dag! :-)

Katrine E. Bråten sa...

Kjempetøff layout! Herlige teknikker du har brukt på bakgrunnen. Tusen takk for at du deltar hos Scrappelyst :)

Katrine

Hege sa...

Så flott LO!
Veldig gøy at du skriver hvordan du har laget bakgrunnen din. Spennende.

Tusen takk for at du deltar i grublisen hos Scrappelyst.

Hege.