søndag 7. november 2010

Collage

På Papirfesten så var jeg på Collagekurset til Carolyn Peeler fra Melissa Frances. Og det var virkelig kjempekjekt, og lærerikt!
Og vi fikk kjempeflott materialpakke som inneholdt mye lekkert. Vi fikk mange gode grunnleggende tips til hvordan man lager collage, og så fikk vi frie hender til å lage hva vi ville.
Dette er den collagen jeg gjorde ferdig på Papirfesten. Vi brukte gesso, multi-medium, maling, mønsterark, boksider etc. for å lage bakgrunnen.
Jeg brukte en blondeserviett som sjablong og laget mønster med mørkebrun maling. Vi brukte også en charcoal-blyant for å skyggelegge og skrive tekst. Ved å gni litt med fingrene, så ble overgangene fine.
Krepppapir som jeg brukte brun stempelpute på, og blonder og blomster/bling fra Prima. Jeg brukte multi-medium for å feste bildet, og la også et strøk over bildet. Det ble litt stripete når det tørket, men på akkurat dette bildet, så likte jeg den effekten.
Nå må jeg bare finne et passende bånd, punche hull, og henge det opp. Og forhåpentligvis snart finne tid til å lage flere collagebilder.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Nydelig collage! Det bildet passet jo bare helt perfekt til!

Randi Elisabeth sa...

Dette har jeg jo sett IRL og det var nydelig, herlige farger og detaljer som går over i hverandre. Treger på at jeg ikke var på det kurset:( Synes du skal komme på treffet i Februar og så kan du lære oss litt om dette;)

Linda Brun sa...

Så flott det ble...Og enig med Hilde, bildet passet jo perfekt!!!