tirsdag 10. november 2015

Find your way - class with Olga Heldwein

At the crop "Papirfesten" in September, I took a class with Olga Heldwein.
And this is the layout we made.
We were shown how to do lots of layering. The background is created by strips of various papers. And then we used gesso together with stencils.
We made a cluster behind the photo, with pieces of papers and tags. And used lots of cardboard to make the 3d-effect.
I like to mix soft colors like these with black. So I added som black roses to the mix.
And then some small word- and elements stickers from 7 Dot Studio. Finally some black splatters.
This was sure a fun and inspiring class. I've made several backgrounds like these since then.

2 kommentarer:

Irene sa...

Dette så spennende ut! Hadde vært moro å prøve seg på LO-kurs en gang - selv om jeg ikke er så aktiv med LOer. Så har det vært moro de gangene jeg har prøvd meg.

Når du har vært med på slike kurs - har du med deg flere forskjellige bilder uten at du vet hvilket du kommer til å bruke? Man vet jo ikke hvilket kit man får på kurset med farger og stil kanskje.

Jonna sa...

Takk for hyggelig kommentar :-)
Ja, jeg pleier å ta med flere bilder, så jeg har litt å velge blandt. Og gjerne noen i sort/hvitt. Ofte får man en beskrivelse av kurset på forhånd, kanskje med sneakpeak, og tips om størrelse på bilder man skal bruke.
Har også sett at noen lager siden ferdig uten bilde, og heller finner et passende bilde senere.