lørdag 31. oktober 2009

BryllupsLO fra Papirfesten

Denne LO'en laget jeg på Tracie Hudsons kurs under Papirfesten. Dette var et Primakurs hvor vi skulle bruke Prima Flocked Transparency, og der temaet var forlovelse/bryllup.
Dårlig med slike bilder her i heimen... :-).... så jeg har brukt brudebildet til mine foreldre.
Bakgrunnen er altså en transparent, der det svarte mønsteret er "fløyelsaktig". Vi tok et tynt lag maling på baksiden, men ikke mer enn at man fortsatt får den transparente effekten.


Vi skar ut deler av transparenten og la dette over bildet. Sirkelen er klippet ut av et annet Primaark, og tyll + perlebånd er sydd fast for hånd. Det er også brukt litt gull stempelpute rundt kanten av sirkelen.

Alfabetet er også fra Prima, og det passet helt perfekt til temaet. Sommerfuglene punchet jeg ut med Martha Stewart-punch, svertet kantene og brukte litt glitterlim.

Vi brukte restene av tyllen til å knytte en sløyfe, og satte den fast med to pyntenåler. Egentlig var det kun brukt hvite blomster, men jeg hadde lyst på litt mer farger. Så jeg har brukt dyprøde blomster og roser. (Var tom for røde roser, så egentlig er det hvite som er sprayet med glimmermist...). I tillegg hadde min mor hvite og røde roser i buketten, så da passet det enda bedre.
Jeg har også brukt gull glitterlim på blomstene, siden stempelputen gjorde lite av seg. En perleswirl går opp langs hele bildet, og da passet det bra med Melissa Frances perler inni blomstene.
Storkoste meg med å lage denne siden, selv om det vanligvis ikke er min stil. Men en stor fan av Prima kommer jeg alltid til å være :-)

1 kommentar:

Cathrine sa...

åhh Gosh.. denne var sinnsykt lekker, Jonna! ;) Både i farge og stil.. så elegant, klassisk, vakker, sart, romantisk.. Utrolig bra! ;)