torsdag 8. juli 2010

Mamarazzi

I april var det min tur igjen til å sette sammen en månedspakke for Scrapshop. Og da valgte jeg Mamarazzi-serien fra Bo Bunny. Digger fargene, og så passer serien godt til både gamle og nye bilder.
Først laget jeg en LO med et fotografbilde av min far og hans søsken. Bak bildet brukte jeg en gammel bokside i tillegg til mønsterarkene.Jeg satte sammen blomster, brads, utpuncha blader, pompombånd og papirstrimler i det ene hjørnet. Og brukte en god bit av filmstripebåndet fra Tim Holtz.Navnene printet jeg ut på lys kartong. Alle klisterbokstavene er fra Jenni Bowlin. Her satte jeg årstallet inni metallrammen. Tittelen er fryktelig banal, men det var liksom den som passet best :-)

Så laget jeg en LO med bilde av en sliten fotomodell...
Ikke alltid man er like villig til å posere på bilder, men man slipper ikke unna som scrappeobjekt uansett...
Jeg brukte flere kantpunchere fra Martha Stewart. Slidesrammene tok jeg fra hverandre, og kledde med mønsterpapir. Og så printet jeg ut teksten på lys kartong.
Bokstavene er punchet ut med Chopsticks-alfabetet fra Quickutz.Noen sommerfugler til slutt, også fra en Martha Stewart punch.

Til slutt scrappet jeg passbildene til jentene. Ikke de bildene de liker best å ta, og det ser man kanskje på uttrykket deres.... :-)
Her brukte jeg bilder jeg hadde liggende fra deres aller første pass, og det neste 3 år etter...
Denne biten fra utklippsarket passet jo bare perfekt.
Bildene limte jeg først på hvit kartong. Papirremsene bak bildene har fått litt symaskinsøm, og igjen måtte jeg ha med filmstripebåndet.
Til slutt klippet jeg ut kameraer fra et mønsterark, og limte dem med 3D-puter.
Mer om månedsklubben til Scrapshop kan man finne i bloggen!

7 kommentarer:

Linda Brun sa...

Fy flate her var det mye stilig.. Må nok se på de litt flere ganger for å få med meg hver en liten detalj... Ønsker deg en flott helg

Anonym sa...

Liker virkelig LOene du laget :) Kjempeflotte!

Siv Anita ´s scrappebenk sa...

Dyååååååå for någen flotte LO er du har laget her spesielt den med de gamle bildene, flott, flott:)

Bergljot sa...

Så flink du er! Artig med det gamle bildet, ser og ser men klarer ikke å peke ut far din....;-) Skulle vi tatt en liten reunion snart? Og fått med oss Martha?

Line sa...

Så mange flotte LO'er du har laget.
Den første var bare kjemep flott.

Elisabeth sa...

Utrolig flotte LO'er med mange kule detaljer

Carambolka sa...

Hello Jonna! Sorry for my english. I want to apologize that I didn't write earlier. I used photo from your blog here: http://www.scrapbookshop.ru/content/view/270/95/ (of course, there I gave link to your blog). There is an article about scrapbooking. Please let me know if I can use your picture. If not, I will remove that instantly.
Thanks in advance for the answer.
Sincerely yours.