onsdag 3. april 2013

Monster High

Monster High-feberen har vedvart i heimen her en stund, og ser ikke ut til å avta med det første.
Ingen av jentene har vært noe særlig opptatt av dukker før. Men når disse dukket opp, så var det en monsterhit! (knis)
Og dermed har det blitt sengtøy og sokker og dukker og blader og toalettvesker og jeg vet ikke hva.
Og en scrappegal mamma har tatt vare på diverse emballasje og merkelapper, og nå fikk jeg endelig laget en LO.
Disse "kattejentene" sto høyt på ønskelista siden de var tvillinger. Dessverre dukket de ikke opp under juletreet, men jentene satte igang og sparte til dem selv. Ukelønn og panting av flasker....
(Me jo bare ha desse dukkene, mamma... de er jo og tvillinger, og ei mørk og ei lys....)
Jeg var kjapp med å sikre meg esken dukkene kom i. Og har skåret ut kattejentene med skalpell. Den type tykk og glanset kartong er forresten et "hekkan" å skjære i, så det tok både litt tid og kreativ språkbruk, og medførte en vond arm....
Jeg har stemplet på bakgrunnen med diverse stempler, og laget noen splætter med rød Distress Stain.
Måtte ha med noen katter siden disse jentene faktisk er varkatter, ifølge ekspertene her hjemme. (En helt ny og ukjent klasse for undertegnede...) Kattene er embosset og klippet ut. Edderkoppen er embosset rett på bakgrunnsarket.
Flaggermusene er også embosset og klippet ut. Jeg brukte hjørne-/kantpuncher på den svarte kartongen. Og når jeg greidde å ødelegge det ene hjørnet, så herpet jeg bare litt vilkårlig rundt hele arket. (Man har da holdt på med dette noen år....)
Tekstlappen er fra Sodalicoius. Hadde ikke trodd jeg skulle greie å bruke den på noen scrappeside av mine søte jenter, men her passet den jo bra. Så var jeg bare litt vag når jentene spurte hva det sto..... (Å søren så bra du ser ut!)
Litt vanskelig å få tatt bilde uten gjenskinn både her og der.
Har fortsatt mengder av Monster High-scraps, så det må nok bli flere LO'er etterhvert.

7 kommentarer:

Detema sa...

Super kul LO av to superkule jenter!

Randi Elisabeth sa...

FANTASTISK Solfrid. Du er bare SÅ flink med denne typen LOer, sånn tema greier. Digger alt du har gjort her. Du skulle jo nesten laget to så de kunne få en hver hi hi. Og så er du så flink å beskrive hva du har gjort. Me like alot :)

Elisabeth sa...

Damn så kul! Tihihi :)
Masse flotte detaljer og jentene dine er jo disse to Monster High tvillingene? Eller? :)

Bente sa...

Herlig LO du har laget av jentene dine:) Digger fargene til bildene, rammen rundt LO`en og dukkene du har fått med. Alt oser monster...

Her i huset er det også Monster feber... prøvde å stanse det lenge...Super ide å bruke dukkene som blir med... her forsvinner de og blir papirdukker :)

Ønsker deg ei finfin uke. Klem Bente

Anne-Eddie sa...

Helt utrolig kreativitet og en supersøt LO!! Lekre detaljer du har brukt og FOR noen søte jenter!!
Skal si det er mye å sette seg inn i når jentene har sine "diller"!!
Moro og !! Klem fra Anne-Eddie ;)

Ann Kristin sa...

Utrolig kul!!! Mine jenter er også interessert i disse monsterdukkene :)

Pauline sa...

Damn you are so good!! :-)
Knallstilig side i beste "Jonna-stil"!!!